Met de onderscheiding voor groeiende ondernemingen weet het fulfilmentbedrijf zich opnieuw gesterkt in de visie van het familiebedrijf en blijft mensen aannemen.
Eerder dit jaar kwam er zelfs een internationale variant van deze award bij, vanwege de internationale groeicijfers van minimaal 25 procent. Voor beide awards is een omzetgroei van 20 procent een vereiste.
Voor Hexspoor is logistiek niets anders dan klantgerichte serviceverlening. “Mijn opa vond dat hij de boeken en jaarverslagen die hij voor klanten in zijn boekbinderij maakte, gewoon als service moest bezorgen”, zegt Silvan Hexspoor, die samen met zijn vrouw Susanne Bolck het bedrijf runt. Vanuit die gedachte is dit e-fulfilmentbedrijf 25 jaar geleden ontstaan. Met vorig jaar opnieuw een 20 procent omzetgroei.
Bolck: “We groeien autonoom, niet door overnames, maar doordat we de lat op het gebied van kwaliteit hoog hebben gelegd. Dat trekt klanten aan die ook zo over kwaliteit denken. En veel van onze klanten hebben serieuze groeiambities, ook internationaal.”
Het bedrijf steekt veel tijd in het aantrekken van nieuwe klanten. “We selecteren daarbij ook mooie merken. Dat heeft tot gevolg dat je gestaag kunt groeien, en dat bijvoorbeeld het aantal retouren minimaal is. Mensen die mooie merken kopen, bestellen er immers niet drie om er twee terug te sturen”, aldus Hexspoor.
Het winnen van de Gazellen Awards betekent veel voor het ondernemerspaar. Bolck: “Het is een bevestiging dat we het goed aanpakken, al zes jaar op rij, gestaag groeien en dus mikken op de toekomst. En we doen dat met zijn allen. Onze medewerkers voelen de trots ook. Zeker in een relatief kleine gemeente als Boxtel, waar iedereen elkaar kent en iedereen weet wie wij zijn. Silvan is de derde generatie, de vierde zit er al aan te komen, dat maakt ook de inbedding in deze gemeenschap groot.”
Dit jaar dus ook een internationale award, als bonus. Hexspoor: “Die kwam eigenlijk een beetje onverwacht, moet ik bekennen. Met dank aan onze klanten die internationaal grote stappen maken. Er zijn maar 53 van deze awards uitgereikt dit jaar, dus dat we daarbij horen, maakt ons ook best wel trots.”
Gaan groei en kwaliteit van de werkzaamheden wel hand in hand? Hexpoor zegt daar de juiste methode voor te hebben gevonden. “We werken met de lean-methode en gebruiken veel kpi’s om processen te meten en bij te kunnen sturen. Met onze klanten sluiten we SLA’s (Service Level Agreements), zodat ook op die manier kwaliteit geborgd is. Intern zijn we open en transparant. Elke ochtend beginnen we bijvoorbeeld met het personeel met een dagstart om kort terug te kijken en alle neuzen in dezelfde richting te houden.”
Anders dan andere bedrijven in de e-fulfilment is het voor Hexspoor geen groot probleem om mensen te vinden die de groei mogelijk maken. Bolck: “Dat is het voordeel dat we in een kleine gemeente zitten waar we goed bekend zijn als grote werkgever. We hebben gemiddeld zo’n 100 mensen aan het werk, tegen het eind van het jaar worden dat er ruim 120. En die mensen zijn er. Mensen willen graag bij ons werken.”
Knelpunt is wel de ruimte. Hexspoor: “Er is gewoonweg weinig ruimte hier om uit te breiden, en de nationale verdozingsdiscussie werkt daarbij ook niet mee. Maar we zijn in gesprek met de gemeente en ik heb er alle vertrouwen in dat we daar wel uitkomen.”
Bron: Logistiek.nl door Frank Thooft
This site uses cookies to offer you a better experience and send you personalized advertisements, by using hexspoorfulfillment.nl you accept our privacy terms.